Corona-Task Force

COVID-19 betyder at de fleste tandklinikker har mistet 80-90% af deres forretning. Derfor er det afgørende at få lavet en plan for tilpasning af klinikkens økonomi. Vi har derfor etableret en særlig task force, du kan kontakte og få hjælp til hurtig og kompetent krisestyring af din klinik.

Klinikoptimering er vigtig for patientoplevelsen

Optimering af den daglige klinikdrift rummer ofte et større potentiale end mange klinikker er opmærksomme på.

I større klinikker kan en optimering af både service- og driftsprocessen betyde store besparelser. I mindre Klinikker hvor medarbejderne ofte varetager flere funktioner på én gang, kan en klinikoptimering næsten altid frigive ressourcer. Det vil betyde at medarbejderne kan fokusere på den gode patientoplevelse, og det de er dygtige til, frem for at blive frustrerede over at spilde tiden på unødvendige opgaver.

Forretningsudvikling er klinikkens evne til løbende at kunne optimere og udvikle klinikkens potentiale og udnytte de muligheder der findes i de forskellige patientsegmenter. Mange klinikker går glip af oplagte vækstmuligheder, fordi der ikke investeres nok tid og ressourcer i at få dem implementeret. Vi kan hjælpe dig med at udnytte klinikken virkelige potentiale. Læs mere om klinikoptimering og forretningsudvikling her.

Kliniktilpasset dokumentstyring der frigiver ressourcer

Klinikkens dokumenthåndtering er ofte meget tidskrævende og med den nye persondata forordning, er arbejdsbyrden ikke blevet mindre. Vi kan tilbyde dig et elektronisk dokumentstyringsprogram, udviklet af fagfolk indenfor sundhedssektoren, der simplificerer og strukturerer mængden af administrativt arbejde. Det betyder bla. at

    • Indkøbslister og priser samles et sted
    • daglige klinikopgaver kan registreres og automatisk bliver fulgt op, hvis de bliver glemt
    • dokumentstyring af alle klinikkens instrukser og vejledninger sker elektronisk
    • forsendelser registreres korrekt og følges op automatisk

Hvis klinikkens egne instrukser og vejledninger ikke er tilstrækkelige, tilbyder vi en samlet dokumentpakke med vejledninger og instrukser tilpasset den enkelte klinik. Dokumentpakken lever fuldt ud op til de gældende regler indenfor området samt en eventuel akkreditering. Læs mere om dokumentstyring til klinik her.

Få flere patienter med en målrettet markedsføring

En kontinuerlig tilgang af patienter er en forudsætning for enhver sund klinik, og det kan være en udfordring i de områder, hvor der er mange klinikker, som kæmper om de samme patienter.

De fleste er klar over, at markedsføring er nødvendigt for at få nye patienter i klinikken, men hvis budgettet er begrænset, kan det virke som en umulig opgave. Det er helt normalt og der er heldigvis er der en række forskellige muligheder for dig, som gerne vil arbejde aktivt med markedsføring, men ikke har afsat penge i et markedsføringsbudget.

Online markedsføring er efterhånden den mest benyttede og samtidig også den markedsføring der findes, hvis du ønsker flere patienter eller henvendelser via internettet. Online markedsføring går i al sin enkelthed ud på, at klinikken for præsenteret sine ydelser og budskab online for så mange mennesker som muligt, der potentielt kan blive til nye patienter.

Tidligere brugte man anselige summer på at annoncere i de trykte medier, men da antallet af læsere er raslet ned, er det ikke længere så interessant at købe sig reklameplads der. Patienterne er rykket over på internettet, og hvis du skal gøre dig forhåbninger om at fange dem her, skal du satse på online markedsføring. Læs mere om online markedsføring her.

Økonomisk rådgivning der styrker din forretningsudvikling

At have et overblik over din kliniks økonomi er grundlaget for, at kunne skabe vækst og udvikle klinikken i den retning og i det tempo du ønsker. Hvordan det går med klinikkens økonomi, må ikke alene være baseret på en mavefornemmelse.

Budgetter og løbende opfølgning på de vigtigste tal giver indsigt i udviklingen, og dermed har du som klinikejer et langt mere sikkert grundlag at træffe dine beslutninger ud fra.

Vi har speciale i økonomisk rådgivning og hjælper dig gerne med at få den nødvendige indsigt i din klinik. Læs mere her om økonomisk rådgivning.

Rekruttering af de rigtige medarbejdere

Hvis din klinik oplever vækst, vil det på et tidspunkt blive naturligt at ansætte en eller flere behandlere eller medarbejdere.

Men inden du kan ansætte en ny medarbejder skal du have fundet den rette kandidat, som skal være med til at udvikle og drive klinikken. Som klinikejer er det ikke ligegyldigt, hvem der bliver ansat. Først og fremmest er det vigtigt, at medarbejderns kompetencer svarer til det klinikken har behov for. Derudover er det vigtigt at sikre medarbejderen passer ind i klinikkulturen, arbejdsmiljøet og ikke mindst blandt de andre medarbejdere på klinikken.

Med mange års erfaring i rekruttering af nye medarbejdere til klinikker, hospitaler og praksis, kan vi tilbyde dig adgang til et omfattende kandidatkartotek, og derved sikre en hurtig og effektiv rekruttering af eksempelvis læger, tandlæger og klinikpersonale.

Ud over rekruttering kan vi ligeledes tilbyde klinikken outplacement. Outplacement er et tilbud til opsagte medarbejdere uanset niveau, hvor det handler om at hjælpe medarbejderen, med hurtigst muligt at komme videre i sin karriere. Dette gøres ved hjælp af individuel rådgivning og sparring med en professionel erhvervsrådgiver. Læs mere om rekruttering og outplacement her.

Skal du købe klinik eller sælge klinik

Går du med tanker om køb eller salg af klinik, så kan du læse mere her

Sådan får du hjælp til FORNYELSE AF din IKAS AKKREDITERING

Porthos har hjulpet to af vore kunder med at få fornyet deres IKAS akkreditering. De har dermed dokumentation på, at de lever op til den højeste standard mht. patientsikkerhed, dokumentation og behandlinger.

Går du med tanker om at blive akkrediteret, eller blot ønsker en gennemgang af din eksisterende akkreditering, så er du velkommen til at kontakte os.